Den nye MG EHS Plug-in Hybrid: det bedste fra begge verdener

I kølvandet på den 100 % eldrevne MG ZS EV introduceres nu den anden model fra MG
mærket i Europa


Den nye MG EHS Plug-in Hybrid med banebrydende drivlinjeteknologi, en
systemydelse på 258 hk/190 kW, en elektrisk rækkevidde på 52 km og CO2-emissioner
på 43 g/km


En rummelig SUV i C-segmentet med intelligent teknologi inden for sikkerhed,
effektivitet, infotainment, køredynamik og brugervenlighed


Benzinversionen er blevet tildelt fem stjerner i Euro NCAP-sikkerhedstesten

Fredericia, den 7. december 2020 – – I dag lancerer MG den nye MG EHS Plug-in Hybrid.
Det er den anden MG model, som introduceres i Europa, efter den komplet eldrevne MG ZS
EV. Den rummelige SUV har en plug-in hybridteknologi, som kombinerer lavt forbrug og et
lavt emissionsniveau med maksimal køreglæde. Den kraftfulde drivlinje består af en 1,5-liters
turbomotor, en genial 10-trins gearkasse, en elmotor og et 16,6-kWh litium-ion-batteri. I EVindstillingen kan MG EHS Plug-in Hybrid køre op til 52 km i ren eldrift (WLTP). Og den nye
model sendes på gaden med omfattende komfort- og sikkerhedsfeatures. Benzinversionens
fem stjerner i Euro NCAP-sikkerhedstesten skyldes til dels MG Pilotførerassistentsystemerne og brugen af højstyrkestål i bilens karrosseristruktur. MG
introducerer den nye MG EHS Plug-in Hybrid i Danmark på den anden side af nytåret.

Her i starten på den ”elektriske tidsalder” tilbyder MG en vel-designet, miljøbevidst SUV, som
er funktionel, sikker og prismæssigt overkommelig. ”Nutidens bilister vil have en komplet
eldrevet bil, som giver mulighed for bæredygtig kørsel, uden at man skal bekymre sig for
meget om rækkevidden. Til dem, der endnu ikke er klar til en komplet eldrevet bil, lancerer vi
nu MG EHS Plug-in Hybrid: vores anden elektrificerede model foruden den komplet eldrevne
MG ZS EV”, fortæller Matt Lei, som er CEO hos MG Motor Europe.

Innovativ drivlinjeteknologi
Den nye MG EHS Plug-in Hybrid er udstyret med en innovativ drivlinjeteknologi. En
gennemprøvet 1,5-liters benzinmotor med turbo (162 hk/119 kW og 250 Nm) arbejder perfekt
sammen med en kraftfuld (122 hk/90 kW og 230 Nm) elmotor. Bilen har en systemydelse på
258 hk/190 kW og et maksimalt drejningsmoment på 370 Nm.

Et litium-ion-batteri på 16,6 kWh driver en kraftfuld elmotor, så MG EHS Plug-in Hybrid kan
køre op til 52 km (WLTP) på elmotoren alene og således helt uden emissioner. Opladeren i
bilen, der er på 3,7 kW, gør det muligt at oplade bilen på offentlige ladestationer
(vekselstrøm) i løbet ca. 4,5 timer. Plug-in-hybrid-SUV’en er også udstyret med et
regenererende bremsesystem, som lagrer den energi, der dannes ved deceleration, og som
efterfølgende genbruges til at optimere batteriets rækkevidde eller yderligere reducerer
brændstofforbruget.

En avanceret gearkasse overfører kraften fra benzinmotoren og elmotoren til forhjulene.
Benzinmotorens drejningsmoment overføres af en 6-trins automatisk gearkasse, mens
elmotorens kraft overføres via en elektronisk transmissionsenhed med fire gear. Tilsammen
danner de en 10-trins automatisk gearkasse, så bilen kan vælge det ideelle gear og skifte
gear smidigt og hurtigt, så effektiviteten ligger over gennemsnittet under alle kørselsforhold.
De gennemsnitlige CO2-emissioner fra MG EHS Plug-in Hybrid er blevet målt til 43 g/km
(WLTP).

Masser af køreglæde
MG EHS Plug-in Hybrids banebrydende drivlinjeteknologi leverer fremragende effektivitet og
giver mulighed for at køre på ren el samt masser af køreglæde. Takket være den høje
systemydelse og elmotorens øjeblikkelige respons kan MG EHS Plug-in Hybrid accelerere
fra 0-100 km/h på kun 6,9 sek. Og for at sikre maksimal fremdrift har bilen XDS elektronisk
differentialespærring som standardudstyr.

Rummelig SUV
Den nye MG EHS Plug-in Hybrid er større end MG ZS EV, som har opnået en massiv
succes siden salgsstarten i oktober 2019, og i en række europæiske lande er den p.t. blandt
de mest solgte elbiler. MG EHS Plug-in Hybrid er 4.574 mm lang, 1.876 mm bred og 1.664
mm høj, hvilket gør den mere rummelig end de fleste konkurrenter i C-SUV-segmentet. Den
har en akselafstand på 2.720 mm.

Takket være den intelligente indretning af den elektriske drivlinje i MG EHS Plug-in Hybrid
byder den på god ben- og skulderplads til bagsædepassagererne. Samtidig har bilen en stor
bagagerumskapacitet på 448 l, som kan udvides til ikke mindre end 1.375 l, når bagsæderne
klappes frem. Som en ekstra komfortfunktion kan den elbetjente bagklap åbnes og lukkes til
forskellige højder.

Et kraftfuldt design
MG EHS Plug-in Hybrid har et imponerende design med iøjnefaldende features som fx den
markante kølergrill og forlygter med LED-dagskørelys, som minder om katteøjne. Og de ni
individuelle LED’er i dagskørelyset skaber en udtryksfuld visuel effekt, når bilen låses op.
Bagpå understreger afgangsrør på begge sider af bundskjoldet i aluminium bilens sportslige
karakter. De dekorative LED-baglygter med integreret dynamisk blinklys forstærker MG EHS
Plug-in Hybrids hightech-look.

I bilens kabine har designerne lagt stor vægt på komfort og kvalitet. Det kommer især til
udtryk i kabinens finish, materialerne i høj kvalitet og den fremragende ergonomi. Det
intelligent indrettede og innovative kabinedesign gør passagerkabinen til et attraktivt
opholdsrum for både fører og passagerer. Indtrykket og følelsen i den rummelige og
luksuriøse kabine forstærkes yderligere af Stargazer-panoramaglastaget på 1,19 m2 og
ambientebelysningen med 64 forskellige farvemuligheder. Bagsædepassagererne kan nyde
godt af indstilleligt ryglæn, dobbelte luftdyser, to USB-porte og et nedklappeligt armlæn med
integrerede opbevaringsrum og kopholdere.

Banebrydende teknologi
Bag læderrattet har føreren ubegrænset udsyn til den 12,3” digitale instrumentenhed. Den
imponerende 10,1” touchscreen midt på instrumentpanelet giver mulighed for intuitiv
betjening af infotainmentsystemet, som omfatter navigationssystem, digital radio (DAB) og
nem integrering af smartphones via Apple Carplay eller Android Auto.
MG har også fokus på sikkerheden. Det var en ting, som havde absolut topprioritet i
forbindelse med udviklingen af MG EHS Plug-in Hybrid. Det afspejles i de fem stjerner som
benzinversionen og MG ZS EV opnåede i Euro NCAP-sikkerhedstesten. Den fremragende
sikkerhedskarakter skyldes til dels det omfattende udvalg af avancerede
førerassistentsystemer (ADAS), der er samlet under betegnelsen MG Pilot. De omfatter
blandt andet adaptiv fartpilot, advarsel om biler i den blinde vinkel, frontassistent til
undgåelse af kollisioner, automatisk nødopbremsning, vognbaneadvarsel og et 360-graders
kamera.

Markedsintroduktion
Forsalg og prøvekørsler af den nye MG EHS Plug-in Hybrid starter i dag. MG EHS Plug-in
Hybrid er funktionel, sikker og prismæssigt overkommelig, og den er dermed et klogt valg
med et stort udvalg af features. Modellen vil fra start være tilgængelig i to versioner (Luxury
og Comfort), fire karrosserifarver (sort, hvid, rød og sølv) og to interiørfarver (sort og rød).
Flere informationer om modelprogram og priser annonceres, når vi kommer tættere på
markedsintroduktionen.

MG EHS Plug-in Hybrid – specifikationer